Новини
Секторът на продуктите за здраве и красота се очертава като един от най-бързо растящите на българския пазар, отбелязвайки двуцифрени темпове на ръст през последните две години. Това показват данните на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton, която тази година отбелязва 15 години от създаването си.
Добрите резултати на сегмента доведоха в България нови марки, като Kiehl’s – най-високия клас козметика на L’Oreal, която отвори първия си обект в Paradise Center през февруари. Междувременно глобалният концерн премести и магазина на друга своя марка - NYX Cosmetics, в търговския център. Също през тази година се очаква откриването на първия обект на веригата дрогерии Vitalite в София. Вече присъстващите на пазара дрогерии и козметични брандове също продължават да договарят нови площи.

Ясно се очертава търсенето на помещения в търговските центрове за сметка на търговските улици. Бъдещето на бул. Витоша виждаме в продължаващото и оформяне като зона за забавление и прекарване на свободното време, доминирана от заведения и все по-малък брой магазини, допълва Граматиков.
Стъпването на Kiehl’s на нашия пазар е част от стратегията за разрастване на бранда в Централна и Източна Европа. Марката вече присъства в Сърбия, Хърватия, Румъния, а в България навлезе с посредничеството на Cushman & Wakefield Forton.
Успоредно с това консултантската компания организира и управлява проектирането и изпълнението на довършителните работи на бутиците на Kiehl’s и NYX Cosmetic в Paradise Center. Всички дейности – от проектите до строителството и въвеждането на обектите в експлоатация, бяха изпълнени за малко повече от месец, изключително кратък срок за подобен обем работа.

Мебелите и оборудването за двата бутика са доставени от Франция, Хърватия, Сърбия и Словения.
“Брандовете от този клас имат глобално подбрани доставчици, които познават и покриват концептуално изпълнението, но установихме, че част от нестандартните решения за мебели могат да се произведат в България по-успешно с оглед на сроковете. Оказва се, че местните изпълнители и доставчици на услуги вече разполагат и организационно, и технологично с ресурси от най-висок ранг", допълва Лозанов.
Очакванията на експертите в бизнес имоти е с оглед на нарастващите доходи и установяването на София като устойчива шопинг дестинация, навлизането на брандове във високия сегмент да продължи и през 2020 г. Те трайно се ориентират към успешните търговски центрове.
След период на плавен ръст на цените, наемите в търговските центрове в София, за магазин с добра локация и площ около 100-150 кв. м, достигат 40 евро/кв. м към края на 2019, като очакванията са възходящият тренд да продължи. Към последното тримесечие на 2019 г. офертните нива за магазин с площ 100-150 кв. м за моден бранд на булевард “Витоша“ в столицата са около 60 евро/кв. м с очаквания в краткосрочен план леко да се повишат.