„Има спад в цял свят, не може да бъдем изолирани от световната икономика, то се отразява и на нас.” Това заяви Благой Рагин, председател на Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите, в интервю за предаването на "Нова телевизия" "Здравей, България!"
Всъщност не е точно така. В Турция примерно планират ръст от 5% на туризма тази година. Кризата води до свиване на потреблението, но не и до прекратяването му. С правилната рекламна стратегия, подобряване на обслужването и условията за почивка (все неща, за които не се изискват особено големи инвестиции, а основно желание), могат да се привлекат туристите, които до момента избираха по-екзотични и скъпи дестинации, а сега не могат да си ги позволят.
България има шансът да се превърне в златната алтернатива. А няма по-добра реклама за страната от един доволен турист. Разликата между България и Турция обаче е, че там наистина знаят какво е туризъм и как да правят бизнес от него, докато у нас се възприемаме като даденост и не се полагат каквито и да било усилия, за да се развива.
През първия месец на активния летен сезон - юни, пътуванията на българи към Гърция и Турция се увеличиха на фона на общия спад. Това бе отчетено от Националния статистически институт (НСИ).
През юни спрямо година по-рано към Гърция е имало 184 хил. посещения от българи, което е ръст от 5.7%. В Турция пък те са били над 112 хил., което е с 6.2 на сто повече спрямо 2008 г.
Всъщност не е точно така. В Турция примерно планират ръст от 5% на туризма тази година. Кризата води до свиване на потреблението, но не и до прекратяването му. С правилната рекламна стратегия, подобряване на обслужването и условията за почивка (все неща, за които не се изискват особено големи инвестиции, а основно желание), могат да се привлекат туристите, които до момента избираха по-екзотични и скъпи дестинации, а сега не могат да си ги позволят.
България има шансът да се превърне в златната алтернатива. А няма по-добра реклама за страната от един доволен турист. Разликата между България и Турция обаче е, че там наистина знаят какво е туризъм и как да правят бизнес от него, докато у нас се възприемаме като даденост и не се полагат каквито и да било усилия, за да се развива.
През първия месец на активния летен сезон - юни, пътуванията на българи към Гърция и Турция се увеличиха на фона на общия спад. Това бе отчетено от Националния статистически институт (НСИ).
През юни спрямо година по-рано към Гърция е имало 184 хил. посещения от българи, което е ръст от 5.7%. В Турция пък те са били над 112 хил., което е с 6.2 на сто повече спрямо 2008 г.